Alla inlägg under maj 2010

Av Vilmis - 31 maj 2010 12:44

 YES!!! Det är en redigt kort dag idag!

Vi har spelat bränboll hela tiden i skolan och

nu fick vi sluta!

Själv tycker jag inte att det gick så där super bra

för mig...Men det var roligt iallafall.

Men i morgon har vi gymmpa igen och jag orkar inte!

Jag är alldeles för slut.

Undra vad vi ska göra...Hoppas inte det blir allt för

tråkigt eller jobbigt.Lite lagom, du vet.


Aja det är middaag nu..

Fast jag är inte hungrig så jag ska nog inte

ta mycke alls!


          Aja hej då♥

Av Vilmis - 30 maj 2010 20:26

  Idag är det alla mödrars

dag! Altså, mors dag.

Jag har grattat min mamma flera gånger

i morse.Och hon blev så glad när jag sa det

första gången och så klart så skulle hon försöka

vara lite rolig genom att säga:

-Jag undrade just när du skulle säga det,hahaha!

Så typiskt mamma.♥

Men jag älskar henne ändå!                    


Jag hade ju SJÄLVKLART köpt en morsdag pressent!

Fasst den fick hon av mig när vi skulle äta.

Det var Kalmar slotts-choklad,polkagrisstång och

ett gulligt kort som jag hade gjort.

Jag la det framför hennes tallrik innan hon hade satt sig.

Och hon blev oerhört glad när hon såg den.

Hon kan väl inte ha trott att jag hade glömt morsdag pressent.  


                               



      

Av Vilmis - 29 maj 2010 21:19

Japp!!! Nu ska jag glo lite på Eurovision

song contest!Synd bara att inte Anna är med...

Stackarn, hon gjorde väl ändå ganska bra ifrån sig

i torsdags.

Om hon skulle gått vidare

hade det varit mycket mer spännande ju!

Det ska bli kul att hör alla ändå.

Men HJÄLP!!! det har redan börjat!


Måste dra!

Av Vilmis - 29 maj 2010 09:46

God morgon! Jag vaknade nyss.

Jag har föe en gång skull sovit ganska djupt!♥

Det kunde behövas för jag är

ganska trött lixom.Så nu sitter jag i

en skön mysdräckt och skriver.


Idag ska det bli ganska fint väder...tror jag.

i så fall så ska jag sola!♥


Jag har inte ätit frukost än...

så jag får nog göra det.

Av Vilmis - 28 maj 2010 22:28

Jaa...Nu är det sent.

Men jag har blivit piggare nu och

jag känner mig helt frisk.

Men jag va inte i skolan idag för jag behövde

vila upp mig lite.

Det behöver jag nu med så god natt.  

Av Vilmis - 27 maj 2010 12:26

Hej, idag är jag iallafall bättre!

Skönt och jag tror nog att kanske kan gå till

skolan imorgon. Vi får se...

Men min näsa är sååå jobbig.Jag skulle bara

vilja slå av den!!!Fast det skulla nog göra ont...

Jag har typ hur mycket nässprej i näsan som hellst jusst nu.

Pappa kom nyss hem och han hade med sig en liten pizza!

Det var länge sen.Jag fick en liten bit av honnom.

Fasst pizzan var ju inte så stor och pappa hade ätit

frukost klockan 7 och jag vid typ 11 så han fick ju messt

om man säger så.Men nu har han åkt för att jobba.


    Jag orkar icke skriva mer så... Hej då!

Av Vilmis - 26 maj 2010 10:05

  Usch...Idag mår jag inte så bra.

Det är jätte jobbigt! Jag nyser,hostar och näsan kiklas

otroligt mycket!

Så jag får vara hemma idag.

  TRÅKIGT!

Jag vet inte vad jag ska göra.

Ännu mer TRÅKIGT!

 Jag får väl försöka att sova bort sjukan!

Av Vilmis - 25 maj 2010 18:16

 Nu är jag hemma från en stressig men rolig

resa till Kalmar.Jag har haft det

jättebra med mina vänner! Och jag tror de tycker lika.

Även fast vädret inte va det bästa.




                            

       Först så gick vi på en tur i kalmar länsmuseum.Det var intressant,

  men man fick inte ha mobilen på p.g.a något dumt larm...

                       så det blev inga bilder där inne.


                                                  Vi satte oss och

                                fikade under värsta paraply-trädet!

               Men det blåste värkligen fruktansvärt!!!

                     



                                          

                                          haha! Vad snygg du är då Tina!   


   Här är Ida med Annie i bakrunden.



                             


            När vi närmade oss

                    slottet blev det finare väder.

                                                     



   PS.Räkna med att det kommer mycket bilder på tak!         




                         Taket i en tunnel som tog oss igenom

                     muren eller vad det nu är.  (jag tror jag gillar dekorerade tak)


            Cool brunn!  Tänk om man skulle ha en sån här

                                                  

                    på tomten.


                                       Vid inngången står drottning 

                                                  

  Margaretas huvud.   

               


                                        

   

                        Matsalen...

                                  

                                   



                      Stotts-kyrkan...

     Jag tycker den var ganska liten och trång...

                       Den kunde ju varit större.

                              En orgel.

                             


                                               

                         En utav de äldsta skakerna de har... En bänk.






         Taket i gyllene salen är

                                     mycket häftigt! Det sitter inte i väggarna utan

                           det hänger i kedjor. Och den stora knuten, bara den väger

                                                  

            100 kg!  (oj vad jag kan!  )






       Men min favorit bland tak är ändå det här.

           jag älskar taket!  



                     Och högst upp på 

                                       väggen är det målningar som föreställer

                                                  

scener från jakten.



               Aa... Du förstår nog att jag har haft det bra!

                                            

Presentation


Hallå där! Detta är min blogg.XD
Jag är en tjej som vill pöva på att blogga lite.Läs,
komentera och skriv gärna i gästboken.♥

Gästbok♥

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards